Registrer deg    Logg inn    Forum    Søk    Hjelp

Forumets hovedside » Motor » GM 6.2L & 6.5L Diesel

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innlegg Skrevet: 09 Mai 2013 17:57 
Avlogget

Etter at bilen hadde fusket i motbakker og ved kjøring i høy hastighet og ble værre og værre, byttet jeg dieselfilteret.
Da kjørte jeg en prøvetur på ca 10km der mye var i bratt oppoverbakke og bilen gikk helt som den skulle. Senere samme dag ble tanken fylt neste full og etter ca 10 km begynte bilen å fuske igjen, da den første lengre bakken skulle bestiges. Vel oppe på flat vei virket alt normalt igjen. Men ved neste lengre oppoverbakke 2 mil senere var det fusking og tull igjen. Da ble det bare å snu å kjøre hjem igjen.
Men rett før bilen var hjemme igjen begynte den å fuske også på flat vei og stoppet tilslutt 100 meter før vi var fremme. Der ble bilen stående over natten. Neste morgen startet den igjen og gikk som en klokke. Og jeg måtte bare ta en prøvetur. Etter 3-4km kom jeg til en lang bratt bakke. Etter noen hundre meter i den bakken begynte fuskingen igjen... i noen sekunder kjentes det ut som motoren hadde fått turbo.. før den døde helt.

Jeg har lest på dette forumet og andre steder og ikke funnet noe konkret svar på problemet.
Men hva tror dere vann i drivstoff? feil på fødepumpa?
Hva bør jeg begynne å sjekke først?

Skal ut en tur å prøvestarte/kjøre uten tanklokk, så har vi ihvertfall utelukket vakuum i tanken.

Topp 

Innlegg Skrevet: 19 Okt 2014 15:58 
Avlogget

tja, har en van stående, som har stått stille i lang tid, og nå prøver jeg å tømme tanken.
Skal vi si det slikt, at av de 15 liter jeg har tappet av, har jeg mere vann end diesel.
Filtret var full av gugge og dieseldyrene har kost sig i tanken.
At du har skiftet filter, er ikke ensbetydende med at du har løst problemet, bare flyttet de til en annen plass. har du mye vann i tanken,, vil det jo fylle opp det nye filtret ganske fort.
eneste som funker her, er en total tøming av tanken, og fersk diesel på.
deretter er det lurt å huske kondensfjerner

Topp 

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Forumets hovedside » Motor » GM 6.2L & 6.5L Diesel

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet