Registrer deg    Logg inn    Forum    Søk    Hjelp

Forumets hovedside » FSD / PMD Testen » Øystein » In English




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Test by Øystein
 Innlegg Skrevet: 23 Jul 2007 13:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Registrert: 19 Apr 2007 19:33
Innlegg: 272
Øystein´s Truck

09. 06. 2006

My modifications:

- 3” downpipe and 4” exhaust from SSD

- 80HP chip from SSD

- K&N filter from SSD

- Triple gauge package from SSD, with boost, trans temp, and exhaust temp.

I have problems with high tranny temp, and high exhaust temp when I’m pulling my trailer.

My observations:

Fuel pressure when engine is idling: 4-5 PSI
At normal driving, the pressure drops a little.

At full throttle uphill, with trailer, and a total weight of 5000kg, the pressure drops to below 1 PSI.
I also see that the temp on the PMD rises with 0,5°C/second when the pressure is low.
If the hill is long, the temp rises to 60-70°C!!!

At normal driving, the PMD temp stays 10-20°C above outdoor air temperature.
Temp sensor is mounted on the PMD.
When I stop the car, the pressure stays at 4-5 PSI in app an hour..
The test was done without any cooling fans, but with PMD on an external cooler.
I join your theory, that low feed pressure will cause extra stress on the PMD.
When I park the car with the engine idling, I see a rise in temperatures to above 75°C.

mvh/ regards

Oystein


Topp 
   
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
 
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Forumets hovedside » FSD / PMD Testen » Øystein » In English


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

 
 

 
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
phpBB.no - Norsk phpBB-support